Exact hoofdsponsor Willem van Oranje – Musical des Vaderlands

Sportinnova is erin geslaagd een nieuwe naamgevend hoofdsponsor te vinden voor Willem van Oranje de musical. Exact, leverancier van financiële en bedrijfssoftware, heeft zich voor een periode van minimaal twee jaar als hoofdsponsor verbonden aan de productie Willem van Oranje de musical. Het thema verbondenheid neemt een centrale plek in de thematiek van de musical. Dit willen beide partijen in de samenwerking dan ook nastreven en uitstralen.

De overeenkomst is geformaliseerd op de bouwgrond van het theater in Delft door het tekenen van het contract door Paul Ramakers, CEO van Exact en Pierre Karsten en Rick Engelkes, producenten van de musical over het leven en het gedachtegoed van Willem van Oranje. Het theater wordt speciaal gebouwd voor de musical, naast het hoofdkantoor van Exact. Willem van Oranje wordt weer tot leven gewekt op historische grond, in de stad waar hij is gestorven voor zijn idealen en waar hij ligt begraven.

Rick Engelkes is bijzonder blij dat Exact zich op deze overtuigende manier verbindt aan hun productie. “Je Maintiendrai” (ik zal handhaven), de spreuk van Willem van Oranje: daar heb ik in deze coronatijd veel aan gedacht en aan vastgehouden. Als een mooi bedrijf als Exact zich dan op deze overtuigende manier verbindt aan ons bijzondere project en net als wij gelooft in onze productie en de match met hun zakelijke doelgroep, daar kunnen wij alleen maar trots op zijn.” Pierre Karsten vult aan: “Bovendien geeft Exact met deze samenwerking veel vertrouwen aan de culturele sector in zijn geheel, wat na de coronapandemie heel bijzonder genoemd mag worden”.

De inhoudelijke details van dit unieke, strategische partnerschap worden in een latere fase bekend gemaakt maar betreffen in ieder geval samenwerking op het gebied van branding, activatie en hospitality.

“Ik ben zeer content en vooral trots op deze match. Tijdens de corona periode tijd zijn we er toch in geslaagd een mooie hoofdsponsor te vinden voor de unieke musical.” Aldus Tjalling van der Zee, Managing director van Sportinnova Sportmarketing. “Dit mooie partnership zorgt voor een grote aantrekkingskracht richting andere organisaties om structureel als partner in te stappen. Aan ons de schone taak om deze nieuwe partnerships tot stand te brengen! Het is mooi om de musical Willem van Oranje als Delftse organisatie op deze manier te ondersteunen!

Media: